Je herkent jezelf in (kenmerken van) autisme
en je hebt vaak last van stress.
Je hebt moeite met veranderingen en je vindt verjaardagen
en bedrijfsuitjes maar niks.
Je vindt communicatie soms lastig en je bent regelmatig moe.

Herken je dit?

  • Je voelt je vaak gestrest en uit balans. Je piekert over wat er de komende dagen gaat gebeuren of juist over wat er de afgelopen dagen is gebeurd. Wat zeiden mensen tegen je, wat moet je terugzeggen, wat ging er verkeerd?
  • Je hebt moeite met veranderingen en onduidelijkheden. Als je bijvoorbeeld een nieuwe leidinggevende of collega krijgt, ben je weken aan het piekeren over wat er gaat veranderen.
  • Bij verjaardagen weet je niet wat je kunt doen, dus ga je maar helpen met de drankjes. Voor bedrijfsuitjes pluis je alles van tevoren uit, zoals wat je gaat doen, wat er te eten is, waar je kunt parkeren, wat de route er naar toe is.
  • Communicatie is lastig. Vooral als mensen gemengde signalen geven, dan heb je het gevoel dat het niet klopt en weet je niet meer wat te doen of hoe te reageren.
  • Je bent vaak moe en je hebt dan helemaal geen energie meer om te doen wat je moet doen, laat staan dat je energie hebt om iets leuks met je kinderen of partner te doen.

Als je op je huidige manier door blijft gaan:

  • Blijf je je gestrest en uit balans voelen
  • Blijven veranderingen en onduidelijkheden problemen veroorzaken
  • Blijven verjaardagen en bedrijfsuitjes zorgen voor veel stress
  • Blijven misverstanden met anderen zorgen voor ruzies en conflicten
  • Wordt je steeds meer vermoeid, zodat je steeds minder energie hebt voor je gezin en je werk en loop je het risico op een burnout

Wil je het nu écht anders, met meer rust en minder stress? Wat ga jij doen om het anders te doen dan wat je deed? Blijf je het zelf proberen of ben je toe aan échte veranderingen?

Direct beginnen?

Download de 7 oefeningen voor:

  • Meer momenten van rust
  • Meer overzicht en duidelijkheid
  • Voldoende ontspanning
  • Meer duidelijkheid in je communicatie over wat je nodig hebt
  • Beter omgaan met je gevoeligheid voor prikkels



    Recente blogs

    Wat heb je ontdekt over jouw stress-signalen?

    Vorige week heb ik je op deze pagina geïnformeerd over hoe belangrijk het is om te weten welke stress-signalen je hebt. Als je weet wat de signalen zijn die jij van je lichaam krijgt, dan kun je op dat moment iets doen met die informatie. Je kunt dan zorgen voor minder prikkels en soms juist […]

    Lees verder

    Wat zijn jouw stress-signalen?

    Mensen met (kenmerken van) autisme, en ook hun partners, ouders, andere naasten, kunnen veel last hebben van stress. En die stress werkt overal in door, in alle facetten van hun leven. Je ziet om je heen veel mensen last hebben van stress, de één wat erger dan de ander, maar bijna iedereen ervaart wel stress. […]

    Lees verder

    Direct beginnen?

    Download de 7 oefeningen voor:

    • Meer momenten van rust
    • Meer overzicht en duidelijkheid
    • Voldoende ontspanning
    • Meer duidelijkheid in je communicatie over wat je nodig hebt
    • Beter omgaan met je gevoeligheid voor prikkels